Veelgestelde vragen

Bestellen en bezorgen

Een bestelling plaatsen in de ANWB Webwinkel is heel eenvoudig. Kijk voor meer informatie op de pagina ''Hoe te bestellen'' in de ANWB Webwinkel.

Uw bestelling wordt in de meeste gevallen geleverd door de PostNL Pakketservice. In enkele gevallen wordt het product door een andere leverancier bezorgd. Er wordt dan contact met u opgenomen om een afspraak te maken voor het bezorgen van het artikel/de artikelen. Momenteel bedraagt de levertijd enkele werkdagen, de exacte levertijd vind je op de productpagina. Met de Track & Trace code die je bij je bestelling ontvangt kun je zien waar je bestelling zich bevindt. Je doet dit via de website van PostNL. Kies je er voor om uw bestelling op te halen bij een PostNL Servicepunt of een ANWB winkel, dan ontvang je een e-mail zodra het pakket voor je klaar ligt. Let op: Je dient dan wel een geldig legitimatiebewijs te kunnen tonen.

Als een bestelling niet door de brievenbus past en/of boven een bepaalde waarde komt, wordt de bestelling bezorgd door een Pakketservice. Afhankelijk van de gekozen verzendwijze en het orderbedrag is een handtekening voor ontvangst vereist. In sommige gevallen mag alleen de geadresseerde tekenen voor ontvangst.

Na 2 mislukte aanbiedpogingen op het opgegeven adres wordt uw bestelling naar een postkantoor of PostNL Servicepunt bij u in de buurt gebracht. Je krijgt dan een kennisgeving in je brievenbus. Wanneer je de bestelling na 3 weken niet opgehaald wordt de bestelling retour gezonden aan de ANWB. Je ontvangt dan uw geld terug.

Let op: Door een technische storing is het momenteel niet mogelijk om voor de optie 'Afhalen bij een PostNL Servicepunt' te kiezen. Het is nog wel mogelijk om je pakket thuis te laten bezorgen of bij een dichtstbijzijnde ANWB Winkel kosteloos op te halen. Klik hier voor overzicht van ANWB winkels waar u uw online bestelling gratis kunt afhalen.

Excuses voor het ongemak.

Wanneer je bestelling verzonden is ontvang je via e-mail een Track & Trace code. Met deze code kun je via de website van PostNL zien waar je bestelling zich bevindt.

Als je bestelling geplaatst is krijg je van ons een e-mail met de bevestiging van je bestelling. In een aparte e-mail ontvang je de factuur van de bestelling. Als je de bevestiging en factuur niet in je postvak kunt vinden, is het mogelijk dat de e-mails tussen je ongewenste e-mail terecht zijn gekomen. Nadat je de betaling heb afgerond, krijg je een afsluitende pagina te zien waarop je bedankt wordt voor de bestelling. Zie je deze pagina niet? Dan is je bestelling niet gelukt. Neem in dat geval contact met ons op via het contactformulier of via 088-269 22 22.

De verzendkosten bedragen vanaf € 1,95 per bestelling behalve bij aflevering in een ANWB winkel. Afleveren in een ANWB winkel is gratis. Voor meerdere artikelen gelden afwijkende verzendkosten. Deze verzendkosten worden, afhankelijk van de verzendmethode, in het bestelproces duidelijk gemaakt. Het product met de hoogste verzendkosten is leidend voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal artikelen in jouw winkelmand. Klik hier voor een overzicht van de verzendkosten per product(groep).

Wanneer je bestelling defect is aangekomen kun je het artikel retourneren in een ANWB Winkel. Je ontvangt dan een nieuw artikel. Indien het artikel een web-only aanbieding betreft of niet meer op voorraad is in de winkel, dien je het artikel te retourneren. Je volgt hiervoor de instructies die je op de pakbon van je bestelling kunt vinden. Je ontvangt dan je geld terug en kunt het artikel opnieuw bestellen in onze webwinkel.

Het is helaas niet mogelijk om een afgeronde bestelling te wijzigen of annuleren.

Je kunt alleen artikelen bestellen voor een bezorgadres in Nederland.

Zodra het artikel weer leverbaar is zullen wij dit op de productpagina aangeven, houdt dus de betreffende pagina in de gaten. Uiteraard is het in veel gevallen ook mogelijk het artikel in een ANWB Winkel bij jouw in de buurt te kopen. Zoek hier een ANWB Winkel bij jouw in de buurt.

Als je een artikel niet in je winkelmand kunt plaatsen is het artikel tijdelijk of definitief niet leverbaar. Kun je niet de kleur of maat van jouw keuze bestellen? Dan is de door jouw gewenste combinatie van kleur en maat uitverkocht. Houdt onze webwinkel in de gaten om het artikel te bestellen wanneer de voorraad aangevuld is. Je kunt het artikel ook in een ANWB Winkel bij jouw in de buurt aanschaffen, wanneer het artikel daar wel op voorraad is. Wil je weten bij welke ANWB Winkel u het artikel nog kunt aanschaffen, neem dan contact met ons op via 088-269 22 22.

Het is helaas niet mogelijk een tijdelijk uitverkocht artikel te reserveren. De meeste artikelen uit onze webwinkel zijn ook verkrijgbaar in onze fysieke winkels. Indien op voorraad kun je het betreffende artikel daar aanschaffen tegen de eventuele actieprijs. Houdt de webwinkel in de gaten om te zien wanneer het product online weer verkrijgbaar is.



Betalen

Alle genoemde prijzen van producten in de webwinkel zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

In de ANWB Webwinkel kun je betalen met iDEAL, creditcard, ANWB Cadeaucard of via achteraf betalen. Alleen ANWB-leden die minimaal één week lid zijn kunnen betalen door middel van achteraf betalen.

Wanneer je als betaalmethode voor iDEAL heeft gekozen is jouw bestelling betaald wanneer het geld van je rekening is afgeschreven. Meer informatie hierover vind je bij de betaalmogelijkheden. Wanneer je ervoor kiest om via creditcard te betalen wordt het bedrag geïncasseerd nadat de bestelling geleverd is.

Tijdens het afhandelen van uw betaling worden je gegevens beveiligd door onze partner Ingenico. Meer informatie over veilig betalen en onze partner Ingenico vind je op de pagina betaalmogelijkheden

Als je met iDEAL betaalt wordt het geld van je rekening afgeschreven zodra je de betaling bevestigt in de betaalomgeving van jouw bank. Bij betaling door middel van creditcard wordt het bedrag geïncasseerd nadat de bestelling geleverd is.

Je hoeft alleen een couponcode in te vullen wanneer u in het bezit bent van een kortingscoupon. Indien de coupon succesvol gevalideerd is ontvang je een melding en wordt de korting toegepast. Dit veld is niet bedoeld om een code van een cadeaukaart in te vullen.

In dat geval ontvang je automatisch een e-mail met een betalingsverzoek waarop het totaalbedrag van jouw factuur is aangepast.

Het is mogelijk om uw artikelen in de webwinkel te betalen met een ANWB Cadeaucard. Als je hiervoor kiest word je tijdens het betaalproces gevraagd om het kaartnummer en de veiligheidscode van de cadeaucard in te voeren. Indien het tegoed op de cadeaucard niet voldoende is om je bestelling te betalen, kan het resterende bedrag alleen in combinatie met iDEAL worden voldaan.

Afhankelijk van de door jouw bestelde artikelen kan het voorkomen dat niet alle betaalmogelijkheden worden aangeboden tijdens het bestelproces. Je moet dan kiezen voor een optie die wel wordt getoond.

Je kunt op ieder gewenst moment nakijken hoeveel saldo er nog op uw cadeaukaart staat. Bekijk je saldo

Ja, dit is mogelijk. Je kunt met een cadeaucard een deel van je bestelling betalen en het andere deel met een andere cadeaucard. Het aantal cadeaucards dat je kunt gebruiken is onbeperkt.

Nee, dit is niet mogelijk. Vignetten kunnen uitsluitend met iDEAL worden afgerekend.

Deze code staat op de achterkant van je cadeaukaart. Je kunt een laagje wegkrassen zodat de veiligheidscode verschijnt.



Ruilen & Retourneren

Ja, dat kan. Je volgt hiervoor de instructies op de pakbon van uw bestelling. Voor meer informatie over ruilen en retourneren kijk je op deze pagina.

Heb je  per ongeluk de verkeerde maat of kleur besteld? Je kunt het artikel met de originele factuur en de pakbon van jouw bestelling retourneren in een ANWB Winkel of het artikel aan ons retour zenden. Meer informatie over ruilen en retourneren vindt u hier.

Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen retour op het rekeningnummer dat je op het retourformulier hebt ingevuld. Wanneer je de volledige bestelling retourneert, worden de verzendkosten ook vergoed. De verzendkosten worden niet vergoed bij gedeeltelijke retournering van een bestelling. Je kunt met de pakbon en originele factuur ook terecht bij één van onze winkels om een artikel te retourneren. Zoek hier een ANWB Winkel bij jouw in de buurt.



Overige vragen

De ANWB doet graag iets extra’s voor haar leden. Daarom geven wij op bijna alle artikelen ledenvoordeel; een mooie korting voor onze leden. Je ontvangt de korting direct vanaf jouw lidmaatschap, zowel in de webwinkel als in onze fysieke winkels. Om te profiteren van het ledenvoordeel heb je het lidmaatschapsnummer nodig, dit kun je vinden op jouw lidmaatschapskaart.

Nee, het is niet verplicht om een account aan te maken om te kunnen bestellen in de webwinkel.

Ja, je ontvangt het ledenvoordeel vanaf het moment dat je lid bent geworden. Je dient wel tijdens het plaatsen van uw bestelling lid te worden om het ledenvoordeel op de betreffende bestelling te ontvangen.

De wettelijke garantie is van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Onze service
  • 14 dagen bedenktijd

  • Gratis retourneren

  • Ledenvoordeel

  • Geen verzendkosten bij afhalen in de winkel

8.2

ANWB (Web)winkel beoordeling

Welkom in de ANWB Webwinkel, dé seizoenswinkel waarbij je goed voorbereid en zonder zorgen op pad gaat in ieder seizoen. Bekijk beoordelingen van leden of schrijf zelf een waardering.

4 5

16139 reviews

Bekijk hier de reviews

Webwinkel contact & service

€ 5.- Cadeautegoed

Ontvang via e-mail voor jou interessante aanbiedingen, producten, diensten en informatie van de ANWB.

Veilig en betrouwbaar

Deel deze pagina