Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Algemene garantievoorwaarden

voor Human Nature en ANWB producten

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

In deze gevallen kan de ANWB overgaan tot reparatie, een nieuw product toesturen of je geld teruggeven.

Reparatie

De volgende producten kunnen, mits ze onder de garantievoorwaarden vallen, gerepareerd worden:

• Elektronica van de volgende merken:

• Garmin
• TomTom
• MIO
• Salora

• Rollator
• Fietsendrager
• Human Nature Heated

Als de reparatie binnen de garantie valt komen de kosten voor het repareren van een artikel voor onze rekening. Valt de reparatie buiten de garantie, dan zijn de kosten voor eigen rekening. We laten vooraf weten als er kosten verbonden zijn aan de reparatie.

Wat moet ik doen met een product als het WEL onder garantie voorwaarden valt?

Wij adviseren je om naar een ANWB-winkel te gaan, ook als je het product via de webshop hebt gekocht. Neem het product (voor zover mogelijk) en het aankoopbewijs mee. Bijvoorbeeld een aankoopbon (als je een product in de ANWB-winkel koopt) of een factuur (bij een online bestelling). Ons verkoopadviseur zal samen met jou de klacht beoordelen en alles aan doen om een passende oplossing te vinden.

Wat moet ik doen met een product als het NIET onder garantie voorwaarden valt?

Als een product buiten de wettelijke garantieperiode beschadigd, kapot raakt en/of niet goed werkt, zullen we als het mogelijk is de reparatie- of vervangingskosten eerst met je overleggen, voordat we over gaan tot actie.

Volledige garantievoorwaarden

Algemene garantievoorwaarden ANWB voor producten die in een ANWB winkel of via de ANWB webwinkel door kopers zijn gekocht.

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • ANWB: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid ANWB B.V., gevestigd te (2596 EC) Den Haag aan de Wassenaarseweg 220
  • Koper: degene die in een ANWB winkel of via de ANWB webwinkel een product koopt waarop deze garantievoorwaarden van toepassing zijn
  • Producten: producten aangeschaft in een ANWB winkel of via de ANWB webwinkel.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
  1. Deze garantievoorwaarden zijn van toepassing met ingang van 1 mei 2016 tot het moment dat een gewijzigde versie van toepassing wordt.
  2. Deze garantievoorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen van producten zoals hiervoor in artikel 1 gedefinieerd door kopers in ANWB winkels of via de ANWB webwinkel.
  3. Deze garantievoorwaarden zijn op te vragen per mail en/of worden bij aankoop van een product op diens verzoek schriftelijk of digitaal aan de koper verstrekt.
  4. Deze garantievoorwaarden kunnen door ANWB worden gewijzigd, zonder voorafgaande berichtgeving.
Artikel 3 - Garantie
  1. ANWB staat er voor in dat de producten beantwoorden aan de overeenkomst en de daarbij gegeven productbeschrijving(en) en/of handleiding(en).
  2. Bij afwijkingen/beschadigingen/defecten aan een product binnen de wettelijke garantieperiode, anders dan door normale slijtage of ondeskundig gebruik, wordt de koopprijs van het product volledig vergoed.
  3. Bij afwijkingen/beschadigingen/defecten aan een product binnen de wettelijke garantieperiode, anders dan door normale slijtage of ondeskundig gebruik, kan ANWB ook overgaan tot herstel van het product indien het product daarmee weer aan de overeenkomst beantwoordt en de herstelkosten lager zijn dan (gedeeltelijke) vergoeding van de koopprijs van het product conform deze garantievoorwaarden.
  4. Bij afwijkingen/beschadigingen/defecten aan een product buiten de wettelijke garantieperiode vindt geen vergoeding plaats.

Adresgegevens en klachten:
ANWB B.V.
Wassenaarseweg 220, 2596 EC Den Haag
Postbus 93200, 2509 BA Den Haag

ANWB Klachtenservice
Antwoordnummer 10
2509 AX Den Haag

e-mail: klacht@anwb.nl